null Ciència amb sensibilitat ètica

Ciència amb sensibilitat ètica

Els premis Ètica i Ciència dirigits a centres educatius arriben a la seva sisena edició

+Llegeix més

Ciència amb sensibilitat ètica

29 d’octubre 2019

El proper 30 novembre finalitza el termini per a la recepció de projectes de centres educatius que participaran en la sisena edició d'Ètica i Ciència, dels quals sorgiran els guanyadors que desvetllarem a final d'aquest any. La convocatòria va ser concebuda per fomentar la sensibilitat i la reflexió dels estudiants al voltant de les implicacions ètiques de la ciència, la investigació científica o la tecnologia.

Per a la fundació és fonamental que els més joves en la seva etapa escolar, comencin a familiaritzar-se amb la ciència o la tecnologia i la implicació ètica que comporten molts temes associats, alguns dels quals són de màxima actualitat. En els últims anys, ens trobem immersos en un intens debat relacionat, entre d'altres, amb aspectes com els avenços de l'edició genètica i les seves conseqüències, les tècniques de reproducció assistida, la implementació de la tecnologia que està revolucionat la manera en què ens relacionem , o la conscienciació sobre temes mediambientals i la responsabilitat per la cura del planeta i del nostre entorn més proper.

Traslladar aquest debat al terreny de l'educació és molt important perquè els estudiants puguin abordar-los amb coneixement de causa. Resulta clau el paper dels centres educatius, que amb el desenvolupament de projectes, promouen coneixement, reflexió i doten als seus alumnes d'eines que els ajudaran, en un futur pròxim, a ser persones millor informades, amb opinió pròpia i amb consciència ètica sobre aspectes de màxima rellevància i sensibilitat. En aquest sentit, resulta interessant destacar que la majoria dels treballs que han presentat els centres educatius durant tots aquests anys tenen, precisament com a denominador comú, la seva vocació pel debat, la reflexió i per desenvolupar el pensament crític dels estudiants.

Els premis Ètica i Ciència ja han atorgat més de 40.000 euros, a 15 centres educatius de primària, ESO, batxillerat, educació especial o formació professional, de diferents localitats d'Espanya. Ens il·lusiona seguir fomentant aquests premis, ja que estem convençuts que amb d'aquesta manera incentivem la formació dels estudiants i ajudem a les escoles a que els seus alumnes es converteixin en el futur en ciutadans més preparats per enfrontar-se a les necessitats d'una societat, que requereixi de persones amb capacitat per participar en un apassionant debat. Per tot això, animem als centres educatius que hagin desenvolupat o estiguin implementant projectes d'aquest tipus, a que ens enviïn les seves propostes, ja que podrem aprendre de la feina que duen a terme i estarem encantats en reconèixer-la seva interessant tasca.

subscription

Vols rebre la nostra newsletter?
Subscriu-te!