Dr. Víctor Grífols i Lucas (1919-2015)

L'1 de juny va morir Víctor Grífols i Lucas, soci fundador de Grifols i impulsor de la Fundació.

El Dr. Víctor Grífols va néixer a Barcelona el 1919 i va realitzar els seus estudis de Farmàcia i Ciències Químiques a la Universitat de Barcelona. Va ser director tècnic de Laboratoris Grifols des de 1941 fins 1976, responsabilitat que va compaginar amb el càrrec de conseller delegat de la companyia a partir de 1976 i fins 1985. Durant tot aquest temps, va propiciar acords i  associacions amb empreses internacionals que van permetre compartir idees i inversions per al desenvolupament i creixement de l'empresa. La seva actitud emprenedora li va valer el 1995 el premi a la internacionalització de l'Economia Catalana atorgat per la Generalitat de Catalunya. De 1985 a 2001 va ser president del grup Grifols.

Al 1998 es va constituir la fundació que porta el seu nom, dedicada a la promoció i el desenvolupament de la bioètica.