James Rice reuneix a la seva conferència als principals gestors sanitaris

El prestigiós consultor sanitari va confrontar els models de gestió públics amb els privats

La Fundació va convidar el passat 2 de juliol a James Rice, president de Integrated Healthcare Strategies, a impartir una conferència sobre l'ètica en els models de gestió sanitària. Aquesta xerrada va aplegar diferents gestors sanitaris del sector públic i privat de Catalunya i va comptar amb l'assistència del conseller de sanitat del País Basc, Rafael Bengoa.

James Rice va fer una sessió pràctica i participativa en la qual va exposar la seva experiència al sector sanitari. Durant la seva trajectòria professional ha treballat en més de 30 països tant en l'administració pública com en universitats o empreses.

Segons aquest expert, "vagis al país que vagis sempre hi ha una insatisfacció vers el servei sanitari". Per Rice, no es pot establir una separació clara entre models públics i privats ja que als diferents sectors sanitaris coexisteixen molts models mixtes. Com a exemple va citar el cas d'Espanya, on les comunitats autònomes no comparteixen els mateixos models de gestió sanitària. A través de diferents casos va plantejar una reflexió ètica sobre la gestió de recursos i serveis, que va comptar amb la participació dels assistents. La Fundació properament publicarà a la web un resum de la conferència.