La Fundació Víctor Grífols i Lucas, nou membre de l'associació BIB

Participa al grup de treball sobre Ètica, Seguretat i Regulació

La Fundació Víctor Grífols i Lucas s'ha incorporat com a nou membre a l'Associació de Bioinformàtics de Barcelona (BIB), una entitat sense ànim de lucre que aplega a més de 45 institucions, universitats, empreses i centres de recerca que treballen en bioinformàtica.

La vinculació de la Fundació Víctor Grífols i Lucas amb la BIB va en la línia d'aportar continguts en l'àmbit de la formació i la reflexió al voltant de l'ètica en la gestió de la bioinformàtica. La gestió de la informació "bio" fa referència a dades personals i sovint amb implicacions de salut, present o futura. Aquest fet comporta una responsabilitat cabdal a l'hora de fer-ne un bon ús, compatibilitzant les finalitats d'assistència i recerca amb la seguretat de les persones i el respecte a la seva privadesa i intimitat.

Incloure aquests aspectes en la formació, divulgació i recerca és cabdal. El grup de treball sobre Ètica, Seguretat i Regulació del BIB, en el que la fundació Víctor Grífols i Lucas participa, és una eina que donarà suport a aquest objectiu.