Premi de Mecenatge Científic per a la Fundació Víctor Grífols i Lucas

Concedit per la Generalitat de Catalunya

El Govern de la Generalitat i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) han lliurat els guardons dels Premis Nacionals de Recerca 2020 en un acte presidit per Pere Aragonès, president de la Generalitat de Catalunya, i Gemma Geis, consellera de Recerca i Universitats. La Fundació Víctor Grífols i Lucas ha resultat distingida en la categoria de Mecenatge Científic, per la seva intensa i continuada promoció de l'estudi, la investigació, la divulgació i el debat de la bioètica en el món de la salut humana i les ciències de la vida.

Aquests guardons també han reconegut als investigadors Bonaventura Clotet, director de l'Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa i cap del Servei de Malalties Infeccioses de l'Hospital Germans Trias i Pujol, i Carme Torras, professora d'investigació del CSIC i cap del grup de recerca en Percepció i Manipulació de l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (CSIC-UPC).

Altres premiats han estat Núria Montserrat, professora d'investigació ICREA a l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (Premi talent jove),  la revista Mètode (Premi comunicación científica), B. Braun Surgical SAU (Premi de Partenariat Publicoprivat en R+I), i el Centre de Regulació Genòmica (Premi a la Creació d'una Empresa de Base Científica).

Els Premis Nacionals de Recerca fomenten el reconeixement social de la ciència i l'activitat dels investigadors, mecenes, empresaris, comunicadors i entitats creadores d'empreses de base científica.