Notícies

Míriam Condeminas i Jordi Jumilla participen al London International Youth Science Forum

El premi rebut  al BIYSC els va permetre assistir a la trobada de Londres

Míriam Condeminas i Jordi Jumilla van ser els estudiants premiats per la Fundació Víctor Grífols i Lucas i la Fundació Catalunya-La Pedrera en la darrera edició del Barcelona International Youth Science Callenge. Míriam Condeminas pel seu treball coordinat per l' Institut de Recerca Biomèdica (IRB), "Insulin and diabetis, how science saves lives", un projecte que repassa l'avenç de la ciència en la seva lluita contra la diabetis i com els nous tractaments milloren la qualitat de vida de les persones afectades per aquesta malaltia.

En el cas de Jordi Jumilla, pel treball coordinat per La Salle Campus Barcelona, "Development of a robotic hand to enhance the deaf people communication", basat en el disseny d'una mà robòtica capaç de realitzar amb moviments el llenguatge dels signes de les persones sordes, a més d'interpretar amb signes els missatges de les persones desconeixedores d'aquest llenguatge.

El premi va permetre a aquests estudiants participar en el prestigiós programa London International Youth Science Forum (LIYSF), celebrat a Londres entre els dies 26 de juliol i 9 d'agost. Míriam Condeminas y Jordi Jumilla van poder assistir a conferències de caràcter científic, visitar centres de referència en I+D, exposar els seus propis treballs, i dedicar molts moments al turisme. De la seva experiència a Londres, Míriam Condeminas destaca l'oportunitat que li ha suposat el programa pel seu enriquiment personal i investigador. També recorda la visita a centres d'investigació del Regne Unit i la presentació del seu treball en públic, el que li va permetre rebre interessants aportacions i punts de vista diferents als seus.

Per la seva part, a Jordi Jumilla, li va cridar especialment l'atenció una conferència del CERN (Organització Europea per la Investigación Nuclear), així com la visita a la Universitat d'Oxford. Els dos estudiants coincideixen en assenyalar com un dels aspectes més destacats de la seva estada a Londres, haver pogut conèixer i fer amistat amb estudiants de tot el món i de cultures molt diverses.

Jordi Jumilla actualment estudia un doble grau de la UPC de Matemàtiques i Enginyeria Física i, malgrat que encara no té definit cap a on vol enfocar el seu futur professional, és conscient que la recerca científica és un terreny pel que se sent especialment atret. Míriam Condeminas iniciarà aquest any el segon curs de Química a la Universitat de Barcelona i té molt clar que en el futur vol dedicar-se a la recerca.