Prop de 200 persones van assistir a l'acte de presentació del document Afectivitat i sexualitat. Són educables? Aquest treball, editat per la Fundació Víctor Grífols i Lucas, i elaborat per un grup d'experts, posa sobre la taula un dels temes pendents en l'educació de nens i adolescents.  Tal i com va destacar Victòria Camps, presidenta de la Fundació, "es tracta d'un document per a la reflexió, interessant no només per a l'escola i els pares, sinó també pels polítics, les institucions i tothom que dóna missatges a la societat".

El document destaca la necessitat d'implicar a tots els agents socials en l'educació afectivosexual. Un aspecte que va recalcar la coordinadora del document, Rosa Ros, directora del Centre Jove d'Anticoncepció i Sexualitat de Barcelona. "Sempre eduquem: quan parlem, pensem, comuniquem...", va recordar Ros. "La informació sobre sexualitat no ha d'arribar de manera aïllada, sinó que ha d'implicar comunicació i també comprensió per part dels adolescents".