Els nens i la investigació clínica

El Nuffield Council on Bioethics va presentar a Barcelona l'informe "Children and clinical research".

La Fundació Víctor Grífols i Lucas va organitzar el passat 12 de juny un seminari per presentar l'informe Children and clinical research: ethical issues, elaborat per la prestigiosa institució britànica Nuffield Council on Bioethics.

Entre 2013 i 2015 un grup de treball dirigit per aquesta institució va analitzar com podien dur-se a terme assajos amb nens de forma èticament correcta. El resultat ha estat un complet informe que acaba de sortir publicat. Els seus autors defensen que els projectes d'investigació s'han de realitzar amb els nens i joves i no sobre ells, és a dir, han de ser part activa de tot el procés per garantir la protecció de la seva vulnerabilitat.

En aquest sentit, l'informe analitza tres contextos en els quals la potencial aportació d'un  nen a una decisió sobre un estudi d'investigació planteja qüestions ètiques clares: els nens i joves que no poden dir el que pensen sobre la seva participació (bebès, nens molt petits o nens que es troben inconscients o en condiciones de salut molt crítiques per donar la seva opinió); aquells que poden expressar el que pensen però no poden prendre encara una decisió per sí mateixos per raó d'edat i risc, i aquells que ja poden prendre les seves pròpies decisions tot i que la legislació no els considera adults del tot.

La Fundació ha patrocinat la traducció de les edicions resumides d'aquest informe.

Edició pels nens i famílies:

Participació dels nens i joves en la investigació clínica: com fer-ho correctament

Edició per a professionals sanitaris:

Els nens i la investigació clínica: aspectes ètics