Determinants personals i col·lectius dels problemes de salut, ¿de qui es la responsabilitat?

La jornada tindrà lloc el 4 de desembre a Barcelona

La Fundació Víctor Grífols i Lucas i la Sociedad Española de Salud Pública y Administración Sanitaria (SESPAS) organitzen en col·laboració el proper 4 de desembre a Barcelona la quarta trobada d'ètica i salut pública que aquest any versa sobre "Determinants personals i col·lectius dels problemes de salut, ¿de qui és la responsabilitat?".

En aquest seminari, que s'ofereix a un grup reduït de persones convidades, es reflexionarà entorn a la responsabilitat que cadascú i la societat en general tenim sobre la pròpia salut i la dels altres. Les ponències de la jornada es centraran en la reflexió sobre els determinants personals i col·lectius dels problemes de salut, la responsabilitat personal i els seus límits, i sobre la responsabilitat col·lectiva i professional.

Coordinadors:
Andreu Segura, metge de Salut Pública al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i professor associat de Salut Pública a la Universitat Pompeu Fabra.

Àngel Puyol, professor d'Ètica i Filosofia a la Universitat Autònoma de Barcelona i cap del departament de Filosofia d'aquesta universitat.

Relator:
José Miguel Carrasco, investigador del Programa ATLANTES a l'Instituto Cultura y Sociedad de la Universitat de Navarra.

Ponents:
Victòria Camps, catedràtica emèrita de Filosofia Moral i Política de la Universitat Autònoma de Barcelona i presidenta de la Fundació Víctor Grifols i Lucas.

Begoña Román, professora d'Ètica a la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona.

Pere Ibern, investigador del Centre de Recerca en Economia i Salut i professor de la Barcelona Graduate School of Economics.

Ricard Meneu, vicepresident de la Fundación del Instituto de Investigación en Servicios de Salud de València.

David Rodríguez-Arias, investigador de l'Institut de Filosofia del Consell Superior d'Investigacions Científiques.

David Larios, lletrat de l'Administració de la Seguretat Social i de la Junta de Comunitats de Castilla-La Mancha.