Premi Ètica i Ciència

Premiats

null IES Rosalía de Castro de Santiago de Compostel·la pel projecte “Implicacions ètiques de la intel·ligència artificial” (premi)

Alumnes i professors presenten el seu treball

El projecte consta d'una sèrie d'activitats que tenen com a objectiu donar a conèixer els últims avanços en Intel·ligència Artificial i robòtica, analitzar la seva influència en la societat actual i debatre sobre les implicacions ètiques d'aquests avanços.

Seguint un model d'aprenentatge de classe invertida, els alumnes van treballar col·laborativament en la recerca, anàlisi, exposició i posterior debat de sistemes robòtics actuals o d'intel·ligència artificial per reflexionar sobre qüestions com: pot una màquina ser realment intel·ligent?, ens deixaran els robots sense treball?, com serà la societat del futur quan hàgim de conviure? o aquestes intel·ligències artificials han de poder prendre la decisió de matar a un humà?