null Antoni Sitges-Serra

Catedràtic de Cirurgia jubilat

Antoni Sitges-Serra
Catedràtic de Cirurgia jubilat

El professor Sitges s'ha dedicat a la docència i recerca dels principis bàsics de la cirurgia i la cirurgia endocrina, amb cinc sexennis com a investigador reconeguts pel Ministeri d'Educació i més de 400 articles científics publicats. Llicenciat en medicina a la Universitat Autònoma de Barcelona, va realitzar l'especialització en cirurgia general a l'Hospital de Bellvitge i posteriorment a Newcastle, Lió i Minneapolis.

Ha estat nomenat com editor associat i conseller del British Journal of Surgery, distingit com a membre honorari de l'Académie Française de Chirurgie i Fellowship 2012 de la Association of Surgeons of Great Britain and Ireland per la seva contribució en la reflexió sobre ètica i sostenibilitat aplicades a la cirurgia.

Fins la seva jubilació, el desembre de 2019, va ser Catedràtic de Cirurgia de la Universitat Autònoma de Barcelona i Cap del Departament de Cirurgia Endocrina de l'Hospital del Mar. És Fellow honorari del Royal College of Surgeons of Edinburgh, expresident de la Societat Catalana de Cirurgia, de la qual va rebre el Premi Virgili el 2014, i expresident de la European Society of Endocrine Surgeons.