Publicador de continguts

null Joan Manuel del Pozo
Joan Manuel del Pozo

Doctor en Filosofia per la Universitat de Barcelona i professor emèrit de la Universitat de Girona

Joan Manuel del Pozo

Joan Manuel del Pozo és doctor en filosofia per la Universitat de Barcelona i professor emèrit de la Universitat de Girona. Actualment, manté una intensa activitat com a conferenciant aquí i en diversos països al voltant de temes d'educació, filosofia, ètica i política.
Ha estat cofundador i director de l'Observatori d'Ètica Aplicada a l'Acció Social, Psicoeducativa i Sociosanitària, membre del Comitè per a la Integritat de la Recerca de Catalunya i del Síndic de la Universitat de Girona.

Ha traduït al català tres tractats filosòfics de Ciceró, De natura deorum, De re publica i Paraadoxa Stoicorum, per a la Fundació Bernat Metge. Autor de la traducció directa del llatí original de la Utopia de Thomas More.Entre les seves darreres publicacions té un assaig d'ètica urbana titulat Ciutats de valors, ciutats valuoses i, en coautoria amb Ulises Cortés, el llibre de diàlegs sobre intel·ligència artificial La intel·ligència (artificial) a la butaca.

Dins la seva activitat política podem destacar que fou diputat al Congrés i al Parlament , tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Girona i conseller d'Educació i Universitats en el darrer govern de Pasqual Maragall. Ha estat també conseller de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.