Interrogants ètics

05. Pedagogía de la bioética. Comunicaciones.

Publicació que recull les comunicacions presentades al I Congrés Internacional de Bioètica organitzat per la Càtedra de Bioètica ‘Fundació Grífols" a Vic. Tracta diferents temàtiques relacionades amb els professionals de la salut, la docència universitària, la bioètica i la seva relació amb la societat.

Només disponible en pdf.

04. Repensar el cuerpo

Aquesta publicació reflexiona sobre les diverses formes d'entendre el cos des de tres perspectives: el pas del cos d'objecte a subjecte, el cos des de l'àmbit artístic i la reflexió que en fa el psicoanàlisi.

03. La subrogació uterina: anàlisi de la situació actual

La majoria de països prohibeixen la subrogació uterina, popularment coneguda com maternitat amb "mares de lloguer". Aquesta prohibició legislativa fa que moltes persones es desplacin a països on està permesa per a poder portar-la a terme. Filòsofs, metges, advocats i psicòlegs exposen la situació actual d'aquesta tècnica de reproducció assistida i analitzen si és raonable reformar la legislació espanyola vigent.

02. Afectivitat i sexualitat. Són educables?

Aquesta publicació és el resultat del diàleg entre un grup d'experts en educació, sensibilitzats en la formació de la sexualitat. L'objectiu d'aquest document és proporcionar als responsables de l'educació de nens i adolescents (pares, mestres, sociòlegs...) un seguit d'idees, d'opinions i reflexions sobre aquesta qüestió.

01. Què cal fer amb els agressors sexuals reincidents?

La Fundació Víctor Grífols i Lucas inclou en aquest document les ponències presentades en la sessió "Què cal fer amb els agressors sexuals reincidents?". Aquesta jornada de debat, emmarcada dins del cicle Interrogants ètics, va tractar la rehabilitació a la presó dels agressors sexuals, les teràpies utilitzades actualment i els problemes que planteja la castració química.