Premi audiovisual

Premiats

Séptimo Piso: Morir a Solas (Seventh Floor: Dying Alone)

MENCIÓ ESPECIAL

Séptimo Piso: Morir a Solas
Ànnia Monreal, Raül Clemente i Xavi Herrero

Aquest projecte té com a objectiu contribuir a donar visibilitat i fomentar el coneixement de las diverses realitats que viu la gent gran. Per fer-ho es posa especial èmfasi en el fet que la societat espanyola està envellint cada vegada més, mentre que la natalitat segueix baixant, i es qüestiona si aquesta part de la societat rep la mateixa atenció que els nens, joves i adults; passant pel fet que  entre un 10% i un 20% de la gent gran és receptora d'abusos i mal tractaments, ja sigui conscientment o per costums socialment acceptats.

Morir abans de néixer

GUANYADOR

Morir abans de néixer
Núria Jar Benabarre

El projecte aborda el tema de la mort i el dol perinatal al món a través d'històries  i experiències de dones i les seves famílies, així com la veu de persones expertes. Aquest documental posa damunt la taula aquesta realitat social, un tabú que cal visibilitzar per eliminar l'estigma i oferir una atenció sanitària i facilitar processos de dol saludable adaptable a cada context cultural.

Documental "Només era un gos" d’Irene Domènech i Haydée Vila

Irene Domènech, Haydée Vila & Jenny Berengueras

Aquest projecte tracta sobre la història d'una dona maltractada que prefereix arriscar la seva vida abans de separar-se del seu gos, l'única opció que li ofereix l'administració per propocionar-li una casa d'acollida. Aquest documental vol posar de manifest una realitat que afecta a un 70% de les dones que pateixen maltractaments, que també afecten als seus animals de companyia. El projecte compta amb el suport de la productora Mc Guffin Estudio Audiovisual.