Com influeix la pandèmia amb l'elecció dels estudis sociosanitaris?

La Càtedra de Bioètica i el grup de recerca M₃O inicien un estudi per avaluar-ho

Fins a quin punt la pandèmia de la covid-19 ha influït en els estudiants de primer curs a l'hora d'escollir graus de l'àmbit sociosanitari i biomèdic? El projecte TEMPS, impulsat pel grup de recerca Methodology, Methods, Models and Outcomes of Health and Social Sciences (M₃O) i la Càtedra de Bioètica "Fundació Grífols" de la UVic-UCC, vol donar resposta a aquesta qüestió.

Respondre l'enquesta

L'estudi té com a objectiu analitzar la tendència en indicadors de matriculació i sol·licituds de matriculació de primer curs en els graus dels àmbits sociosanitaris i biomèdic del territori espanyol durant un període de sis anys, del curs 2016-2017 fins al curs 2021-2022. Els investigadors pretenen avaluar quantitativament la influència de la pandèmia com a factor determinant en l'elecció dels graus universitaris en aquests àmbits, a través d'una enquesta, i identificar amb metodologia qualitativa les vivències relacionades amb la covid-19 dels estudiants de 1r curs de l'àmbit sociosanitari i biomèdic (infermeria, medicina, psicologia, fisioteràpia, etc.).

Javier Jerez, investigador principal del projecte TEMPS, explica que "la intenció és entendre la situació actual i l'impacte que ha tingut la pandèmia en l'elecció dels estudis". A partir d'aquí, la voluntat és "proposar possibles adaptacions del sistema universitari espanyol en base als resultats obtinguts per donar resposta als reptes actuals i futurs".

També col·laboren amb aquest les universitats de Màlaga, La Rioja, A Corunya, el País Basc i la Complutense de Madrid, i  compta amb el finançament de la Fundació Víctor Grífols i Lucas.