Tres escoles d'Astúries guanyen el primer premi Ètica i Ciència

El segon és per una escola de Santiago de Compostela i el tercer, per un centre de Sant Boi de Llobregat

Els premis estan dotats amb 5000, 2500 i  1000 euros, respectivament. A la convocatòria d'aquest any, oberta per primera vegada a tots els centres d'Espanya, s'hi han presentat 16 projectes educatius.

El primer premi ha recaigut en el projecte educatiu "Bioètica a les aules" impulsat per les escoles asturianes IES Elisa y Luis Vilamil de Vegadeo, IES Galileo Galilei de Navia i IES Marqués de Casariego de Tapia de Casariego. El projecte es va crear per revertir el dèficit de participació dels joves en els processos de deliberació social i en la presa de decisions; l'absència de debat social entorn qüestions crucials de naturalesa bioètica, i la falta de coneixement sobre els serveis que el Comitè d'Ètica Assistencial pot prestar. El Comité d'Ètica de`l'Àrea Sanitària I d'Astúries ha coordinat aquesta iniciativa.

El segon premi s'ha atorgat a l'IES Rosalía de Castro de Santiago de Compostel·la pel projecte "Implicacions ètiques de la intel·ligència artificial" realitzat pels alumne/as de 4º de l'ESO. El projecte consta d'una sèrie d'activitats que tenen com a objectiu donar a conèixer els últims avanços en Intel·ligència Artificial i robòtica, analitzar la seva influència en la societat actual i debatre sobre les implicacions ètiques d'aquests avenços.

Finalment, el tercer premi es va lliurar a l'Escola Antoni Gaudí de Sant Boi de Llobregat pel projecte "Terra i humans, units de les mans" que han dut a terme els alumnes des de P3 fins a 6º de primària del centre. Es tracta d'un projecte sobre sostenibilitat i ètica que es basa en la idea que no podem satisfer les nostres necessitats sense tenir en compte les dels altres o les de les generacions futures.

Mencions

En l'edició d'aquest any, a degut a l'alta qualitat dels projectes rebuts, el jurat del III Premi Ètica i Ciència de la Fundació Víctor Grífols i Lucas també ha concedit tres mencions especials que s'han atorgat al Col·legi La Salle de Bilbao pel projecte "Consciència, drogues i fàrmacs: entenc, aprenc, actuo"; a l'Escola Garbí Pere Vergés d'Esplugues del Llobregat per "Com introduir la bioètica a l'escola?", i a l'IES Isidra de Guzmán d'Alcalá d'Henares per "Actua! és la teva responsabilitat".