Coneixeu els guanyadors!

El jurat dels Premis i Beques de Bioètica ha fet públic els projectes guardonats d'aquesta edició

Beques

• Equip liderat per Núria Masnou de l’Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta pel treball “Anàlisi de la relació del personal sanitari amb la mort a partir de l’aplicació de la LORE (Llei orgànica 3/2021, de 24 de març, de regulació de l’eutanàsia)”.
  • M. Esperança Ginebra, Elena Louroba i Joan Escarrabill de la Universitat de Barcelona pel treball “Consentimiento informado y toma de decisiones compartidas: construcciones jurídicas y experiencias médicas para salvaguardar la autonomía de los pacientes”.
  • Equip liderat per Juan Francisco Roldán de la Fundació de Recerca Sant Joan de Déu pel treball “Adaptación y validación del cuestionario “Impatient Dignity Scale (IPDS)”. Estudio multicéntrico.”.
  • Mar Vallès, Iris Parra i Ramón Ortega de la Universitat de Granada, pel projecte “Narrativas de final de vida de pacientes que solicitan la ayuda para morir”.
  • Adrián Villalba i Miguel Moreno de la Universitat de Granada pel treball “Gametos artificiales o cómo nos reproduciremos mañana: Un marco normativo para determinar la moralidad”.
  • Equip liderat per Jaime Fons de la Fundació pel Foment de la Recerca Sanitaria i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) pel treball  “Portal del donante: herramienta digital para mejorar el proceso de consentimiento informado en la donación de muestras biológicas con fines de investigación”.

Premis batxillerat

• Primer premi al treball “CRISPR les tisores moleculars amb què podràs tallar l’ADN” de l’alumna Lúa Abad de l’Escola Pia Balmes de Barcelona.
  • Segon premi al treball “Artificial Intelligence: the (r)evolutionary way to transform medicine” de l’alumna Andrea García del Col·legi Diocesà Sagrada Família de Tortosa.
  • Tercer premi al treball "Bioètica i mort digna" de l’alumne Ovidi Mallafré del Institut Anna Gironella de Mundet.

Premi audiovisual

• Llargmetratge “La dona invisible” de Carla Sospedra, produït per Edna Cinema.
  • Menció especial al documental “Les culpables” de Montse Pujol, produït per Boogalgoo Films.

S'han rebut  un total de 26  beques, 92 projectes audiovisuals i 19 treballs de batxillerat. El jurat agraeix la participació de tots els projectes presentats i anima als candidats a participar en futures edicions.