Premis d'investigació

Guanyadors

null Biología, cultura y ética. Crítica de la sociobiología humana
Biología, cultura y ética. Crítica de la sociobiología humana

Daniel Soutullo España, Professor de Biologia de l'Institut Monte da Vila de O Grove de Pontevedra

Salvador Tarodo Soria
Professor de Biologia de l'Institut Monte da Vila de O Grove de Pontevedra

Daniel Soutullo analitza en l'obra guardonada quiná és la importància de la biologia en els assumptes humans. L'autor desenvolupa una crítica en profunditat de la sociobiologia, teoria que intenta donar una explicació biològica de la conducta social humana, des de la seva formulació original fins als seus desenvolupaments més recents. La relació entre l'evolució biològica i els canvis culturals i el desenvolupament de la conducta moral com una característica distintivament humana centren part de la seva investigació. Mitjançant una sèrie d'assajos que es poden llegir per separat, s'apliquen i contrasten els principis i mètodes de l'ètica assistencial, tot presentant les contribucions més estàndards de la bioètica internacional i també els enfocs emergents.

El llibre s'obre amb un pròleg de José Antonio Seonae, expert en bioètica sanitària i professor titular de filosofia del dret a la Universitat de A Coruña. Encara que el to és personal i allunyat de tecnicismes, l'estudi de casos presos de pel·lícules fàcilment accessibles a Espanya i Llatinoamèrica fa possible l'ús d'aquesta introducció a l'ètica assitencial com a manual pràctic per la formació en bioètica, tant de professionals com d'estudiants i usuaris dels serveis de salut.

Tarodo,S. Libertad de conciencia y derechos del usuario de los servicios sanitarios.

Bilbao: Servicio Editorial.

Universidad del País Vasco/ Euskal Herriko Unibertsitatae, 2005. 408p.

ISBN: 84-8373-740-X