Càtedra de Bioètica Fundació Grífols

La Fundació Víctor Grífols i Lucas, entre les més transparents (act)

La Fundació Víctor Grífols i Lucas, entre les més transparents

Figura a la quarta posició del rànquing que avalua les principals fundacions d'Espanya.

L'informe Construir Confianza 2017, elaborat per la Fundació Compromiso y Transparencia, ha situat a la Fundació Víctor Grífols en la quarta posició de les fundacions més transparents a la categoria de fundació familiar. Aquest informe avalua la transparència i el bon govern de les fundacions espanyoles basant-se en la informació que publiquen a la seva pàgina web.

La fundació ha millorat la seva posició respecte l'any passat. Tot i això, no es situa entre les primeres posicions ja que no publica cap informe d'auditoria, indispensable per aquest estudi, atès que en la Fundació no es dóna cap de les circumstàncies previstes per la legislació vigent que obliguen a auditar els comptes.

Ètica i donació de plasma: una mirada global

Premis i beques on-line (2018)

Premis i beques

Ja podeu presentar les vostres candidatures a través del web.

La convocatòria de premis i beques de la fundació 2017-2018 ja està oberta. A través del nostre web podeu presentar els vostres projectes. Recordeu que primer cal que us doneu d'alta com a usuaris.

Beques

Premi de batxillerat

Premi ètica i ciencia

Premi audiovisual

Cinefòrum: El diari de Noa

24 d'abril, 2018

Llegiu més
24 d'abril, 2018

Sessió dinamitzada per Núria Terribas, jurista i directora de la Fundació Víctor Grífols i Lucas.

En una residència d'avis, un home llegeix a una dona una història d'amor escrita en el seu vell diari. És la història de Noah Calhoun i Allie Nelson, dos adolescents que van enamorar-se i viure un estiu inoblidable, abans de ser separats, primer pels seus pares i més tard per la guerra. A partir de la pel·lícula, debatrem sobre l'autonomia, la vellesa i el tenir cura.

Aquesta activitat forma part del cicle de Bioètica: autonomia i dependència que es durà a terme durant el mes d'abril al Centre Cívic Urgell.

24 d'abril, a les 18:00h.
Centre Cívic Urgell
C/ Urgell, 145

Informació de registre

Imatges

Curs ICO 2018: Introducció a la bioètica en la pràctica multidisciplinària clínica (act)

Del 2 de maig al 2 de juliol 2018

Llegiu més
Del 2 de maig al 2 de juliol 2018

La Càtedra de Bioètica de la Fundació Grífols i l'Institut Català d'Oncologia (ICO) posen en marxa la cinquena edició del curs d'introducció a la bioètica per a professionals assistencials.

L'objectiu del curs és donar eines als alumnes per identificar i analitzar els dilemes ètics de la seva pràctica professional i argumentar, des de la bioètica, la presa de decisions clíniques. El curs començarà amb la introducció a l'origen i els conceptes bàsics de la bioètica, des d'on posteriorment s'abordaran qüestions com el funcionament dels comitès d'ètica, els drets de la persona malalta, la relació clínica, la qualitat de vida en decisions complexes o l'ús i l'assignació dels recursos sanitaris.

Comptarà com a docents amb Màrius Morlans (Metge nefròleg. Membre del Comitè de Bioètica de Catalunya), Francisco Montero (Filòsof i infermer. Membre del Comitè d'Ètica Assistencial de l'Hospital Vall d'Hebron) i Sergio Ramos (Filòsof. Professor de Bioètica de la Universitat de Vic).

Curs on-line 15h.

Inici: 2 de maig de 2018