Càtedra de Bioètica Fundació Grífols

Guanyadors dels premis ètica i ciència 2014-15(noti)

Guanyadors dels premis ètica i ciència

L'IES Fontanelles, l'Institut Joan Manuel Zafra i l'Escola Sant Gervasi Cooperativa guanyadors d'aquesta edició. Consulta l'àlbum de fotos a Facebook.

El jurat dels premis Ètica i Ciència ha concedit els guardons d'aquesta edició a:

Primer premi (dotat amb 5000 euros) al projecte "Joc de Rol de l'Hospital" de l'IES Fontanelles de Les Borges del Camp. (a la foto).

Segon premi (dotat amb 2500 euros) al projecte "Fer ciència per comunicar ciència" de l'Institut Juan Manuel Zafra.

Tercer premi (dotat amb 1000 euros) al projecte "La donació de sang i de teixits, ètica científica i realitat social" de l'escola Sant Gervasi Cooperativa.

Els premis van ser lliurats en un acte celebrat el 22 de desembre al Palau Macaya de Barcelona.  La Fundació ja ha obert la convocatoria 2015-16, que s'obre a tots els centres d'educació d'Espanya.

Àlbum de fotos a Facebook

ICO 2016 Introduction to bioethics in multidisciplinary clinical practice (act)

Març 2016

La Càtedra de Bioètica de la Fundació Grífols i l'Institut Català d'Oncologia (ICO) posen en marxa una nova edició del curs d'introducció a la bioètica per a professionals assistencials.

L'objectiu del curs és donar eines als assistents per identificar i analitzar els dilemes ètics de la seva pràctica professional i argumentar, des de la bioètica, la presa de decisions clíniques. El curs començarà amb la introducció a l'origen i els conceptes bàsics de la bioètica, des d'on posteriorment s'abordaran qüestions com el funcionament dels comitès d'ètica, els drets de la persona malalta, la relació clínica, la qualitat de vida en decisions complexes o l'ús i l'assignació dels recursos sanitaris.

Comptarà amb Màrius Morlans (membre del CBC), Francisco Montero (Vall d'Hebron) i Sergio Ramos (Universitat de Barcelona) com a docents.

Curs on-line. 15h.

Inscripcions de l'1 al 22 de febrer de 2016 al web:

Imatges

Curt d'animació sobre recerca amb nens (noti)

Curt d'animació sobre recerca amb nens

La fundació patrocina la traducció del curt d'animació del Nuffield Council on Bioethics

"Investigación médica: La decisión adecuada para mí" és el títol del curt produït pel Nuffield Council on Bioethics i Mosaic Films que ara ha estat doblat al castellà. Mia, la nena protagonista, explica en primera persona els principals dubtes que sorgeixen a un nen quan se'l convida a participar a una investigació clínica. El curt recull els principals punts de l'informe Children and clinical research: ethical issues editat per aquesta institució britànica i que també va se traduït al castellà per la fundació.

Investigación médica: La decisión adecuada para mí

Health research: Making the right decision for me (versió original amb subtítols en castellà)

Informe Children and clinical research: ethical issues

La concertació en el sistema sanitari de Catalunya (act)

16 de febrer, 2016

Llegiu més
16 de febrer, 2016

El proper 16 de febrer la Fundació i el Cercle d'Economia han organitzat la jornada "La concertació en el sistema sanitari de Catalunya".  A la jornada es presentarà l'informe "La interacció públic-privat en sanitat", una publicació que ofereix un punt de partida per abordar la regeneració del sistema sanitari públic des de la complexitat que presenta actualment la nostra societat.

Després de la presentació d'aquest informe es portarà a terme una taula rodona sobre "25 anys de la Llei d'Ordenació Sanitària de Catalunya", amb professionals de l'entorn sanitari, econòmic i polític.

Avanç de programa:
De 9 a 12 h.

Benvinguda
Victòria Camps, presidenta de la Fundació Víctor Grífols i Lucas
Antón Costas, president del Cercle d'Economia

Presentació de l'informe:

"La interacció públic-privat en sanitat"

Victòria Camps, presidenta de la Fundació Víctor Grífols i Lucas

Guillem López-Casasnovas, catedràtic d'Economia de la Universitat Pompeu Fabra

Col·loqui amb els assistents

Taula rodona:
"25 anys de la Llei d'Ordenació Sanitària de Catalunya"

Antoni Barbarà, metge. Col·lectiu "Dempeus per la Salut Pública"
Olga Pané, metgessa i gerent del Parc de Salut Mar
Santi Marimon, economista de la salut
Modera: Rosa Nonell, professora titular del Departament de Política Econòmica a la UB.

Col·loqui i debat amb els assistents

Cercle d'Economia
Provença, 298, Barcelona

Adjunts

La bioètica, una nova disciplina o una ètica aplicada (act)

Del 4 de febrer al 3 de març, 2016

Llegiu més
Del 4 de febrer al 3 de març, 2016

El Col·legi Oficial de Metges de Barcelona ofereix, en col·laboració amb la Fundació, un nou curs d'introducció a la bioètica per a metges, infermers i altres professionals de la salut.

L'objectiu de curs és traslladar a aquests professionals els principis i procediments de la bioètica per aprendre a identificar i acarar els conflictes ètics que es trobin en la seva pràctica diària. A partir de la discussió de casos es tractaran temes com l'experimentació amb humans, les decisions en situacions límit (eutanàsia, sedació al final de la vida...), la teràpia gènica, les cèl·lules mare, les tècniques de reproducció assistida o la distribució de recursos en sanitat.

El curs estarà coordinat pel Dr. Màrius Morlans (membre del CBC) i comptarà amb el Dr. Francisco Montero (Vall d'Hebron), el Dr. Bernabé Robles (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) i el Dr. Sergio Ramos (Universitat de Barcelona), com a docents.

Curs de 20h gratuït

Dates: els dijous del 4 de febrer al 3 de març (5 sessions)

Horari: 16.30h a 20.30h

Lloc: Centre d'Estudis Col·legiats (Pg. Bonanova, 47, Planta -1)