video-doctor-grifols

(1919-2015)

victor_grifols_i_lucas

Víctor Grífols i Lucas, president del grup Grifols fins el 2001, va ser qui va impulsar la creació de la Fundació l'any 1998. La seva trajectòria professional s'ha distingit sempre per l'honradesa, la transparència i el coratge a l'hora d'enfrontar-se a dilemes ètics en l'àmbit dels productes farmacèutics.

La seva carrera professional s'inicià quan col·laborava amb el seu pare, eminent hematòleg i analista, en les tasques quotidianes d'un laboratori d'anàlisis clíniques. Finalitzada la seva formació en Ciències Químiques i Farmàcia, va passar al capdavant de l'empresa Grifols, fundada el 1940, com a director tècnic fins a l'any 1987. Durant aquest període va demostrar el seu compromís en la millora constant, introduint normes de bona fabricació i promovent la investigació continuada en l'àrea de l'hematologia o inventat i patentant diversos aparells i procediments. El seu treball no només es va limitar a l'àmbit tècnic, també va assentar les bases de la projecció internacional de la companyia.

Des de l'any 1987 fins al 2001, Víctor Grifols va presidir el hòlding Grifols, deixant la seva empremta professional i una sòlida base ètica. Va morir a Barcelona l'1 de juny de 2015.