cursos a mida banner

Publicador de continguts

Entre la tecnofília i la tecnofòbia
El filòsof Oriol Farrés reflexiona sobre com pensar en el desenvolupament tecnològic des de la filosofia.

Del 21 de novembre al 23 de desembre

Llegeix més
Del 21 de novembre al 23 de desembre

La Càtedra de Bioètica de la Fundació Grífols-UVIC i l'Institut Català d'Oncologia (ICO) organitzen la desena edició del curs "Introducció a la bioètica en la pràctica multidisciplinar clínica".

L'objectiu del curs és donar eines als alumnes per identificar i analitzar els dilemes ètics de la seva pràctica professional i argumentar, des de la bioètica, la presa de decisions clíniques. El curs començarà amb la introducció a l'origen i els conceptes bàsics de la bioètica, des d'on posteriorment s'abordaran qüestions com el funcionament dels comitès d'ètica, els drets de la persona malalta, la relació clínica, la qualitat de vida en decisions complexes o l'ús i l'assignació dels recursos sanitaris.

Comptarà com a docents amb Màrius Morlans (Metge nefròleg. Membre del Comitè de Bioètica de Catalunya), Francisco Montero (Filòsof i infermer. Membre del Comitè d'Ètica Assistencial de l'Hospital Vall d'Hebron) i Sergio Ramos (Filòsof. Professor de Bioètica de la Universitat de Barcelona).

Curs on-line 15h.

21 de novembre a 23 de desembre

Sol·licitada l'acreditació del Consell de Formación Continuada de les Professions Sanitàries i la Comisión de Formación Continuada del Sistema Nacional de Salud

Informació de registre

Imatges

30 de novembre

Llegeix més
30 de novembre

La Fundació Víctor Grífols i Lucas i el Col·lectiu Minerva organitzen una nova edició del Seminari sobre Ètica de la Cura. En aquesta ocasió es pretén centrar l'atenció en les necessitats i evidències per investigar i avançar en la cura. El seminari vol generar coneixement de forma inclusiva, relacional i contextual, i al mateix temps promoure una perspectiva deliberativa de la recerca.

Limitat a un grup d'experts en format presencial, també s'ofereix de forma oberta a professionals i persones interessades en la cura que vulguin connectar-se en línia i seguir les següents conferències*:

"Investigar desde la mirada del cuidado" a cargo de Carmen Domínguez-Alcón, infermera, doctora en sociologia i membre del Col·lectiu Minerva.

"Caring, Knowing and Making a Difference" a càrrec de Marian Barnes, professora emèrita de Política Social de la Universitat de Brighton.

"Relationship, Research and Care" a càrrec de Ceri Davies, directora del Centre d'Investigació deliberativa de Natcen, Londres.

*S'oferirà traducció simultània anglès - castellà.

Activitat per zoom
Dimecres 30 de novembre
de 9:30 a 13 h
(pausa de 11 a 11:30h)

Informació de registre

Imatges

Coneixeu els guanyadors!

El jurat dels Premis i Beques de Bioètica ha fet públic els projectes guardonats d'aquesta edició

Beques

• Equip liderat per Núria Masnou de l’Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta pel treball “Anàlisi de la relació del personal sanitari amb la mort a partir de l’aplicació de la LORE (Llei orgànica 3/2021, de 24 de març, de regulació de l’eutanàsia)”.
  • M. Esperança Ginebra, Elena Louroba i Joan Escarrabill de la Universitat de Barcelona pel treball “Consentimiento informado y toma de decisiones compartidas: construcciones jurídicas y experiencias médicas para salvaguardar la autonomía de los pacientes”.
  • Equip liderat per Juan Francisco Roldán de la Fundació de Recerca Sant Joan de Déu pel treball “Adaptación y validación del cuestionario “Impatient Dignity Scale (IPDS)”. Estudio multicéntrico.”.
  • Mar Vallès, Iris Parra i Ramón Ortega de la Universitat de Granada, pel projecte “Narrativas de final de vida de pacientes que solicitan la ayuda para morir”.
  • Adrián Villalba i Miguel Moreno de la Universitat de Granada pel treball “Gametos artificiales o cómo nos reproduciremos mañana: Un marco normativo para determinar la moralidad”.
  • Equip liderat per Jaime Fons de la Fundació pel Foment de la Recerca Sanitaria i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) pel treball  “Portal del donante: herramienta digital para mejorar el proceso de consentimiento informado en la donación de muestras biológicas con fines de investigación”.

Premis batxillerat

• Primer premi al treball “CRISPR les tisores moleculars amb què podràs tallar l’ADN” de l’alumna Lúa Abad de l’Escola Pia Balmes de Barcelona.
  • Segon premi al treball “Artificial Intelligence: the (r)evolutionary way to transform medicine” de l’alumna Andrea García del Col·legi Diocesà Sagrada Família de Tortosa.
  • Tercer premi al treball "Bioètica i mort digna" de l’alumne Ovidi Mallafré del Institut Anna Gironella de Mundet.

Premi audiovisual

• Llargmetratge “La dona invisible” de Carla Sospedra, produït per Edna Cinema.
  • Menció especial al documental “Les culpables” de Montse Pujol, produït per Boogalgoo Films.

S'han rebut  un total de 26  beques, 92 projectes audiovisuals i 19 treballs de batxillerat. El jurat agraeix la participació de tots els projectes presentats i anima als candidats a participar en futures edicions.

home_publications

home_grants_and_awards

home_agenda

subscription

Vols rebre la nostra newsletter?
Subscriu-te!