Premis d'investigació

Guanyadors

null Justicia para los animales: la ética más allá de la humanidad
Justicia para los animales: la ética más allá de la humanidad

Pablo de Lora Deltoro, Professor de Filosofia del Dret a la Universitat Autònoma de Madrid

Pablo de Lora Deltoro
Professor de Filosofia del Dret a la Universitat Autònoma de Madrid

L'ètica és un assumpte estrictament humà, però el seu domini no exclou als animals, que no disposen del sentit de la justícia. El nostre comportament amb ells no és per tant moralment irrellevant en la mesura en què es vegin afectats per les nostres accions. No tenir-los en compte merament perquè no pertanyen a la nostra espècie és una forma de discriminació injustificada l'eliminació de la qual tindria un impacte extraordinari sobre les que han estat i segueixen sent les nostres actituds i pràctiques amb el regne animal.

Amb referències als estudis sobre comportament animal, a la història, a les tradicions no occidentals i a la crueltat institucional que encara roman, aquest llibre analitza críticament l'abast de la reflexió ètica a favor del benestar animal, en companyia d'aquells que, des de Pitàgores fins Peter Singer, han advocat perquè, tant des de la teoria com de la quotidianitat de les nostres vides, fem justícia amb els animals.

de Lora, P. Justicia para los animales.

La ética más allá de las humanidad.

Madrid: Alianza Editorial, 2003. 342p.

ISBN: 84-206-4157-X