Carrousel_Cites_Home

Convocatòria premis i beques 2024

Teniu temps fins el 31 de maig per presentar els vostres treballs i projectes

La convocatòria de premis i beques de bioètica 2024 es tancarà el proper 31 de maig. A través del nostre web podeu presentar els vostres projectes a la categoría que més us interessi. Recordeu que primer cal que us doneu d'alta com a usuaris.

Publicador de continguts

Dos dels nostres premis audiovisuals arriben al cinema

Estrena de Mamífera i Mi sextorsión

Dos dels projectes audiovisuals guardonats amb el nostre premi audiovisual de bioètica arriben aquests dies a la gran pantalla. D’una banda “Mamífera”, dirigit per Liliana Torres, que s’estrena a Barcelona el 25 d’abril i de l’altra “Diario de mi sextorsión”, de Patrícia Franquesa que participa al festival Docs de Barcelona al maig.

Mamífera, guanyadora del premi audiovisual 2022, narra la història d’una parella que arran d’un embaràs no desitjat es planteja tots els condicionants socials que envolten la maternitat i reivindica el dret a no ser mare.

Per la seva banda, Diario de mi sextorsión, premi audiovisual 2020, explica el cas d’extorsió que va patir la mateixa directora del film, després del robatori del seu portàtil  i la posterior difusió d’unes fotos molt íntimes entre els seus contactes. La pel·lícula qüestiona l'aparent seguretat que sentim respecte les nostres dades personals i la vulnerabilitat a la qual ens enfrontem.

Els premis audiovisuals de la nostra fundació premien cada any projectes amb un component bioètic, però que encara estan en fase de desenvolupament. Sovint és el primer pas cap a la recerca de finançament i la possibilitat de començar a fer un rodatge. Alguns no s’estrenen fins al cap de 2 o 3 anys, i d’altres no arriben a fer-ho per manca de suport o finançament. Per aquest motiu és tot un èxit que dos dels projectes premiats arribin ara a la gran pantalla.

Entre altres premis audiovisuals que ja han estat estrenats figuren Bailar la locura (premi 2019) i Ponto Final (menció 2021).

Premi audiovisual

Calendari 2024

Llegeix més
Calendari 2024

La Fundació Víctor Grífols i Lucas i Amics per a la UNESCO de Barcelona col·laboren  organitzant un cicle de conferències sobre temes de bioètica. Aquest cicle s'emmarca dins del projecte "Espais de reflexió" i pretén fer arribar al gran públic, i també al públic més especialitzat, qüestions que tenen una base en els drets humans i que són part de la vida de les persones i de les preocupacions que tots tenim en el nostre dia a dia.

El calendari de conferències que hem programat pel 2024 és el següent:

Les conferències es faran en format presencial a la seu d'Amics per a la Unesco de Barcelona (c/ Mallorca, 207) a les 18:30 i amb incripció prèvia.

Acte organitzat amb

Informació de registre

Imatges

16 de maig, Cineclub Vic

El 16 de maig organitzem des de la Càtedra de Bioètica UVic-UCC i l'Americana Film Fest, una sessió matinal per fomentar la reflexió bioètica entre els alumnes d'escoles i instituts amb "Make People Better".

El 2018, el científic xinès Dr. He Jiankui va creuar una línia sense marxa enrere en l'evolució humana, en alterar l'estructura genètica d'uns embrions per produir els primers bebès amb genomes editats. Aquest controvertit experiment va provocar un clam internacional i les ràpides mesures de les autoritats xineses per fer desaparèixer no només el Dr. He, sinó també les bessones els gens dels quals havia editat.

Aquest documental revela la història desconeguda d'aquest fet científic des de les perspectives dels qui ho van viure amb primera persona i ens convida a reflexionar sobre qüestions ètiques derivades del desenvolupament científic. És ètic fer tot el que sigui científicament possible?, hem de posar límits a l'edició genètica?, és desitjable el transhumanisme?, s'hauria de permetre la recerca genètica amb humans?

Tràiler

Activitat 100% subvencionada

Formulari d'inscripcions

Dirigit a alumnes de 4rt ESO i Batxillerat
VOSC
16 de maig

Cineclub Vic, Espai ETC

Pg. De la Generalitat, 46, 08500 Vic

Per més informació podeu contactar amb fundacio.grifols@grifols.com

Activitat organitzada per

Informació de registre

Imatges

Q67. Donación de plasma y altruismo

Aquest quadern analitza la qüestió per part dels diferents agents implicats: administració, pacients, donants, responsables de bancs de sang i indústria.

subscription

Vols rebre la nostra newsletter?
Subscriu-te!