Carrousel_Cites_Home

Convocatòria premis i beques 2024

Teniu temps fins el 31 de maig per presentar els vostres treballs i projectes

La convocatòria de premis i beques de bioètica 2024 es tancarà el proper 31 de maig. A través del nostre web podeu presentar els vostres projectes a la categoría que més us interessi. Recordeu que primer cal que us doneu d'alta com a usuaris.

Llegeix més
Del 15 d'abril al 15 de juny

La Càtedra de Bioètica de la Fundació Grífols-UVIC i la Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVic-UCC/ICO organitzen el curs "Bioètica en la pràctica clínica".

L'objectiu del curs és donar eines als alumnes per identificar i analitzar els problemes ètics de la seva pràctica professional i argumentar, des de la bioètica, la presa de decisions clíniques.

El curs consta dels 8 mòduls següents:

1. Conceptes bàsics
  2. Origen i concepte de bioètica
  3. Instruments i procediment
  4. Drets de la persona malalta
  5. La relació clínica
  6. Decisions ètico-clíniques en pacients amb malalties cròniques avançades
  7. Les decisions clíniques complexes
  8. L'ús racional de recursos

Equip docent:

• Màrius Morlans. Metge nefròleg. President del Comitè de Bioètica de Catalunya
  • Francisco Montero. Filòsof i infermer
  • Sergio Ramos. Filòsof. Professor de Bioètica de la Universitat de Barcelona
  • Núria Terribas. Jurista. Directora de la Fundació Víctor Grífols i Lucas i de la Càtedra de Bioètica UVic-UCC
  • Xavier Gómez-Batiste. Professor de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC. President de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVic

Curs online 25h

Idioma d'impartició: castellà

Inscripcions i més informació

Organitzat per

Informació de registre

Imatges

Límits de l'eutanàsia: menors madurs i persones amb discapacitat
Carmen Tomás-Valiente explica com respon la prestació d'ajuda a morir en aquests dos casos

27 de febrer

Llegeix més
27 de febrer

El passat 27 de febrer la Fundació Víctor Grífols i Lucas va lliurar els premis Ètica i Ciència, destinats a premiar projectes educatius de centres que treballen la implicació ètica en la ciència. L'acte va comptar amb una visita al Museu Grífols, tot seguit es va fer el lliurament dels trofeus i els centres van presentar els seus projectes.

El primer premi, dotat amb 5.000 euros, el va rebre l'escola Vapor del Fil de Barcelona pel seu projecte "Apocalipsi digital", centrat a esbrinar com es pot evitar la deshumanització derivada de la digitalització.

El segon premi, dotat amb 2.500 euros, va ser per l'institut escola La Tordera de Santa Maria de Palau Tordera, pel projecte "L'intercanvi blau", que tenia per objectiu intentar resoldre els problemes socials i mediambientals que comporta l'ús de la roba.

El tercer premi, dotat amb 1.000 euros, va ser per l'escola La Parellada de Santa Oliva pel seu projecte "Recuperació de l'escarola perruqueta". En aquest cas es van plantejar promoure la consciència de la biodiversitat a través de la recuperació d'una variant d'escarola autòctona que estava en perill de desaparèixer.

A la galeria d'imatges podeu veure les fotos de la jornada.

Informació de registre

Imatges

Q66. Eutanasia los retos de la LORE

Quadern que reflexiona sobre les dificultats que implica la llei de regulació de l'eutanasia, les diferents realitats de les comunitats autònomes...

subscription

Vols rebre la nostra newsletter?
Subscriu-te!