Documental Kayros

Des de la fundació hem col·laborat, juntament amb la Societat Espanyola de Medicina Interna i l'Institut d'Ètica Clínica Francisco Vallés, en la producció del documental  "Kayros. Una historia de la bioética" del director Benjamín Herreros.

A més de ser una manera de presentar la trajectòria històrica de la bioètica des dels seus orígens fins al present,  plantejant els reptes futurs, també és una bona eina per formar en la reflexió ètica de la vida. El documental té una clara finalitat educativa perquè dona veu a les diverses perspectives que coexisteixen en l'àmbit de la bioètica.

La bioètica apareix el segle XX, quan es qüestiona com s'està realitzant la investigació amb els éssers humans i com són tractats els humans en emmalaltir. Kayros és el déu grec del temps. Simbolitza el moment apropiat: l'oportunitat per fer alguna cosa important.

En pocs anys, la bioètica s'ha convertit en una disciplina amb gran impacte, suscitant intensos debats públics sobre l'inici de la vida i del seu final, sobre les aplicacions de la genètica o de la intel·ligència artificial.

Actualment, la bioètica va molt més enllà de la biomedicina, i en els seus debats participen científics, juristes, filòsofs i molts més. Aquesta és la història del Kayros de la bioètica, del moment en el qual apareix, dels reptes actuals i de futur.