Activitats realitzades

Altruisme i donació d’òrgans i teixits: cal revisar els conceptes?

14 de desembre

El proper 14 de desembre organitzem una nova conferència amb Amics de la Unesco de Barcelona. En aquesta ocasió Núria Terribas, jurista i directora de la Fundació Víctor Grífols i Lucas, parlarà sobre “Altruisme i donació d’òrgans i teixits: cal revisar els conceptes? ”.

En l’àmbit de la donació, especialment d’òrgans, però també de teixits, sang i els seus derivats, Europa s’ha mogut sempre en el marc conceptual de l’altruisme i la solidaritat vers als altres, reafirmat amb el principi de no comercialització del cos humà.

Si bé aquest principi sembla inqüestionable pel que fa a la donació d’òrgans i alguns teixits, no ho és tant per exemple en els derivats de la sang o les cèl·lules reproductores. Ens proposem reflexionar sobre aquesta realitat i sobre si cal o no repensar els conceptes d’altruisme i solidaritat, especialment quan la sacralització d’aquestes idees compromet l’autosuficiència en determinats fàrmacs o tractaments.

Inscripcions

Activitat presencial