Activitats realitzades

Voluntats anticipades: com decidir en l'etapa final de la vida?

26 d'abril

El dia 26 d'abril us convidem a la tercera conferència del cicle que organitzem amb Amics de la Unesco de Barcelona. Núria Terribas, jurista i directora de la Fundació Víctor Grífols i Lucas,  explicarà en què consisteixen les voluntats anticipades, procurant clarificar dubtes i generar un espai de debat amb tots els interessats.

El final de vida i la mort són encara temes massa “tabú” en la nostra societat i per això no és fàcil reflexionar i plantejar com voldríem que fos aquest final. Però és important fer-ho, sobretot si el context és de malaltia on caldrà prendre decisions sobre actuacions que podem acceptar o rebutjar, evitant deixar la responsabilitat en altres persones (familiars o professionals), que estaran acompanyant aquest procés final.

Anticipar la voluntat per quan ens trobem en escenaris en els quals ja no podrem decidir és un acte de responsabilitat i alhora de respecte a l’autonomia personal quan ja l'hàgim perdut. Tanmateix, cal pensar-ho bé, demanar assessorament i compartir aquestes decisions que vulguem que es prenguin.

Inscripcions

26 d'abril a les 18:30 h