Carrousel_Premi_EiC

Llegeix més
Del 14 d'octubre al 15 de desembre

La Càtedra de Bioètica de la Fundació Grífols-UVIC i la Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVic-UCC/ICO organitzen el curs "Bioètica en la pràctica clínica".

L'objectiu del curs és donar eines als alumnes per identificar i analitzar els problemes ètics de la seva pràctica professional i argumentar, des de la bioètica, la presa de decisions clíniques.

El curs consta dels 8 mòduls següents:

1. Conceptes bàsics
  2. Origen i concepte de bioètica
  3. Instruments i procediment
  4. Drets de la persona malalta
  5. La relació clínica
  6. Decisions ètico-clíniques en pacients amb malalties cròniques avançades
  7. Les decisions clíniques complexes
  8. L'ús racional de recursos

Equip docent:

• Màrius Morlans. Metge nefròleg. President del Comitè de Bioètica de Catalunya
  • Francisco Montero. Filòsof i infermer
  • Sergio Ramos. Filòsof. Professor de Bioètica de la Universitat de Barcelona
  • Núria Terribas. Jurista. Directora de la Fundació Víctor Grífols i Lucas i de la Càtedra de Bioètica UVic-UCC
  • Xavier Gómez-Batiste. Professor de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC. President de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVic

Curs online 25h

Idioma d'impartició: castellà

Inscripcions i més informació

Organitzat per

Informació de registre

Imatges

Històries de bioètica
Els nostres col·laboradors ens expliquen com van entrar en contacte amb la bioètica

2 d’octubre 18:00h

Llegeix més
2 d’octubre 18:00h

L’alteració de la salut mental, amb trastorns diversos més o menys severs, sempre ha estat una gran desconeguda i alhora font d’estigma social. La dinàmica frenètica i estressant de la nostra societat ha comportat també el seu increment, i un col·lectiu especialment afectat és el dels joves, amb una taxa de suïcidis adolescents que va en augment preocupant.

La COVID ha estat un detonant també d’aquest increment i de l’aparició de trastorns mentals en moltes persones que la tornada a la normalitat no ha aconseguit revertir. Estem davant una nova pandèmia molt més difícil de combatre? Sobre tots aquests aspectes volem debatre, des de la narrativa que ens ofereix el documental “Bailar la Locura” i la veu experta de la psiquiatria.

El documental s'emmarca dins d'una peça de dansa creada per representar un "viatge" a la bogeria, amb la qual es vol reflexionar sobre els seus límits, en un esforç per desestigmatitzar l'associació de la bogeria amb allò que es desvia de la norma. Les tres ballarines s'entrevisten amb tres dones que han tingut experiències psiquiàtriques per dissenyar una coreografia que pugui representar les seves vivències.

Després del visionat del documental hi haurà un debat amb Marta Espar, codirectora de “Bailar la locura” i Josep Ramos, metge psiquiatre, màster en Bioètica i expert en Gestió Sanitària.

Inscripcions aquí

2 d’octubre a les 18:00 h
Activitat presencial
Seu d'Amics per a la UNESCO de Barcelona
c/Mallorca, 207 Barcelona

En col·laboració amb:

Informació de registre

Imatges

Horizontes de la bioética

Aquest llibre recull les contribucions dels ponents del congrés...

subscription

Vols rebre la nostra newsletter?
Subscriu-te!